Linte galbena

Linte galbena

Lintea este o leguminoasa foarte bogata in fier. Pe langa lintea galbena, exista si alte tipuri de linte, precum cea verde, rosie sau neagra.Familiarizarea cu lintea galbenaLintea galben...
Disponibilitate In Stoc
Transport gratuit pentru preturile de cos mai mari de 250 lei

Order
3,00 lei
6,00 lei
12,00 lei

Lintea este o leguminoasa foarte bogata in fier. Pe langa lintea galbena, exista si alte tipuri de linte, precum cea verde, rosie sau neagra.

Familiarizarea cu lintea galbena

Lintea galbena este o planta leguminoasa ce isi are originile in Asia, fiind des folosita in prepararea retetelor diferitelor preparate din India, Pakistan, Sri Lanka, Nepal, dar si in bucataria africana, pe continentul American si in zona Marii Mediterane.

 

Ca si restul leguminoaselor, lintea galbena contine fibre, care pot imbunatati tranzitul intestinal si combat probleme precum constipatia. Datorita nivelului insemnat de fibre si de proteine, lintea are un continut caloric redus, fiind astfel recomandata personelor care vor sa scada in greutatea.

 

Lintea este considerata si o sursa bogata de minerale, precum fier, zinc, fosfor, magneziu, dar si vitamine, precum B1(tiamina), B5 (acidul pantotenic), B6 si B9 (acidul folic), ce impreuna ajuta  la mentinerea sanatatii oaselor, intarirea sistemului imunitar, cresterea nivelului de energie si a rezistentei la efort fizic. De retinut si ca lintea este si o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor cardiovasculare si a altor boli asociate imbatranirii.

 

Lintea galbena in bucatarie

 

Lintea galbena ste des intalnita in bucatariile celor care prefera preparatele vegetariene, dar poate fi si un aliment pentru intreaga familie, pentru ca este foarte usor de preparat. Raportul pentru gatit este de 1 parte linte la 3 parti apa. Lintea se pune la fiert in apa rece pentru a se fierbe uniform, insa este recomandat sa nu se adauge sare in apa de fiert pentru ca o intareste. De retinut ca timpul de fierbere al lintei depinde de culoarea acesteia. Dupa ce apa a inceput sa cclocoteasca, lintea galbena se lasa la foc mic, timp de 25 de minute, acoperita cu un capac, amestecand regulat pentru a se fierbe omogen. Lintea galbena, ca si cea neagra, fierb mai greu si ar fi indicat sa fie inmuiata in prealabil, inainte de gatire, pentru a mai reduce din taria cojii.

 

Retetele in care se poate folosi lintea galbena sunt simple, dietetice si gustoase, multe dintre acestea provenind sau fiind inspirate de bucataria asiatica sau mediteraneana. Lintea poate fi inclusa in supe, salate, mancaruri cu orez, curry, tocanite, sosuri, sau o poti folosi chiar ca umplutura pentru sarmale. Retetele raw vegan cu linte sunt foarte apreciate de persoanele ce prefera dietele vegane.

Spune-ti opinia

Autentifica-te sau inregistreaza un cont nou pentru a putea scie o opinie