Linte rosie
Lintea este o leguminoasa foarte bogata in fier. Pe langa lintea rosie, exista si alte tipuri de linte, precum cea verde, neagra sau galbena.Familiarizarea cu lintea rosieLintea rosie es...
Disponibilitate In Stoc
Transport gratuit pentru preturile de cos mai mari de 250 lei

Order
4,50 lei
9,00 lei

Lintea este o leguminoasa foarte bogata in fier. Pe langa lintea rosie, exista si alte tipuri de linte, precum cea verde, neagra sau galbena.

Familiarizarea cu lintea rosie

Lintea rosie este o planta leguminoasa ce isi are originile in Asia, fiind des folosita in prepararea retetelor diferitelor preparate din India, Pakistan, Sri Lanka, Nepal, dar si in bucataria africana, pe continentul American si in zona Marii Mediterane.

 

Ca si restul leguminoaselor, lintea rosie contine fibre, care pot imbunatati tranzitul intestinal si combat probleme precum constipatia. Datorita nivelului insemnat de fibre si de proteine, lintea are un continut caloric redus, fiind astfel recomandata personelor care vor sa scada in greutatea.

 

Lintea este considerata si o sursa bogata de minerale, precum fier, zinc, fosfor, magneziu, dar si vitamine, precum B1(tiamina), B5 (acidul pantotenic), B6 si B9 (acidul folic), ce impreuna ajuta  la mentinerea sanatatii oaselor, intarirea sistemului imunitar, cresterea nivelului de energie si a rezistentei la efort fizic. De retinut si ca lintea este si o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor cardiovasculare si a altor boli asociate imbatranirii.

 

Lintea rosie in bucatarie

 

Lintea rosie este des intalnita in bucatariile celor care prefera preparatele vegetariene, dar poate fi si un aliment pentru intreaga familie, pentru ca este foarte usor de preparat. Raportul pentru gatit este de 1 parte linte la 3 parti apa. Lintea se pune la fiert in apa rece pentru a se fierbe uniform, insa este recomandat sa nu se adauge sare in apa de fiert pentru ca o intareste. De retinut ca timpul de fierbere al lintei depinde de culoarea acesteia. Dupa ce apa a inceput sa cclocoteasca, lintea rosie se lasa la foc mic, acoperita cu un capac, timp de 10-15 minute, amestecand regulat pentru a se fierbe omogen. Datorita faptului ca fierbe repede, lintea rosie se bucura de un avantaj important, si anume nu pierde foarte mult din cantitatea de nutrienti.

 

Retetele in care se poate folosi lintea rosie sunt simple, dietetice si gustoase, insa este cunoscut faptul ca aceasta este cea mai indicata pentru supe sau piureuri. Multe dintre retete provin sau sunt inspirate de bucataria asiatica sau mediteraneana. Lintea poate fi inclusa in supe, salate, mancaruri cu orez, curry, tocanite, sosuri, sau o poti folosi chiar ca umplutura pentru sarmale. Retetele raw vegan cu linte sunt foarte apreciate de persoanele ce prefera dietele vegane.

Produse asemanatoare

Spune-ti opinia

Autentifica-te sau inregistreaza un cont nou pentru a putea scie o opinie