Seminte chia
Semintele de chia provin de la planta Salvia Hispanica si cresc in mod abundent in sudul Mexicului.Familiarizarea cu semintele de chia Semintele de chia sunt o sursa excelenta de fibre,...
Disponibilitate In Stoc
Transport gratuit pentru preturile de cos mai mari de 250 lei

Order
5,50 lei
11,00 lei
22,00 lei

Semintele de chia provin de la planta Salvia Hispanica si cresc in mod abundent in sudul Mexicului.

Familiarizarea cu semintele de chia

Semintele de chia sunt o sursa excelenta de fibre, sunt bogate in proteine, antioxidanti, aminoacizi, vitamine si minerale. Pe scurt, contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele, de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 2 ori mai multe fibre decat ovazul, de 2 ori mai multe proteine decat orice leguma, de 2 ori mai mult potasiu decat banana.

 

Semintele de chia au proprietati ce previn imbatranirea precoce, scad apetitul, iar o lingura de seminte asigura energia unei persoane pe durata intregii zile. Consumate zilnic, sunt utile diabeticilor, avand un indice glicemic scazut, dar şi atletilor, pentru rezistenta si hidratare.

 

Semintele de chia sunt bogate in acizi grasi esentiali Omega-3 şi Omega-6, mult mai mult decat semintele de in, jucand astfel un rol important in functionarea creierului, dezvoltarea normala a organismului si in reducerea riscului aparitiei bolilor de inima si cardiovasculare.. Un alt avantaj pe care il prezinta este acela ca sunt atat de bogate in antioxidanti incat semintele de chia nu se deterioreaza si pot fi pastrate pentru perioade mai lungi de timp fara a deveni rancede.

 

Semintele de chia in bucatarie

 

Semintele de chia sunt extrem de populare printre adeptii unui stil de viata sanatos, acestea fiind extrem de hranitoare si foarte sanatoase. Cel mai bine este sa fie consumate la micul dejun, cu lapte sau cu cereale. Chiar daca nu modifica gustul alimentelor cu care se combina, semintele de chia nu sunt lipsite de gust, acestea avand o aroma asemanatoare cu cea a nucilor. De aceea sunt foarte bune in combinatie cu lactatele, intr-o salata, cu legume.

 

Semintele de chia pot fi consumate atat crude, in stare naturala, cat si inmuiate in prealabil in apa sau chiar prajite. Parerile sunt impartite cu privire la cea mai buna metoda de consum, insa nutritionistii sustin ca semintele de chia inmuiate inainte de consum sunt mai usor de digerat, deci nutrientii acestora sunt mai usor de absorbit de catre organism. Pentru a inmuia semintele de chia, trebuie folosit un raport de o parte chia combinata cu 10 parti lichid. Se lasa semintele de chia sa se inmoaie minimum 30 de minute.

Spune-ti opinia

Autentifica-te sau inregistreaza un cont nou pentru a putea scie o opinie