Seminte in auriu

Seminte in auriu

Inul se cultiva din cele mai vechi timpuri, fiind apreciat pentru uleiul cu proprietati medicinale, si chiar ca planta ornamentala sau folosit pentru fibrele sale - extrase din tulpina s...
Disponibilitate In Stoc
Transport gratuit pentru preturile de cos mai mari de 250 lei

Order
6,00 lei
12,00 lei

Inul se cultiva din cele mai vechi timpuri, fiind apreciat pentru uleiul cu proprietati medicinale, si chiar ca planta ornamentala sau folosit pentru fibrele sale - extrase din tulpina si folosite in industria textila, intrucat sunt de 2-3 ori mai puternice decat fibrele de bumbac.

Familiarizarea cu semintele de in auriu

Semintele de in sunt bogate in fibre solubile, proteine cu valoare biologica mare, grasimi sanatoase (nesaturate), antioxidanti (lignani), vitamine (vitamina C, E si vitaminele din grupa B), cat si substante minerale (fier, magneziu, calciu, fosfor, zinc, potasiu). De aceea, semintele de in sunt consumate pe post de aliment functional, deoarece contin nutrienti care pot reduce riscul de diabet, cancer si boli de inima.

Semintele de in sunt cea mai importanta sursa vegetala de acid alfa-linoleic, o substanta din familia acizilor grasi Omega-3, cu rol important in scaderea nivelului colesterolului “rau”, continutul de acid alfa-linoleic fiind mai mare decat in cazul uleiului de rapita, de nuca si de soia.

 

Semintele de in auriu in bucatarie

 

Semintele de in intregi au un strat exterior dur si pot trece nedigerate prin intestin, motiv penru care acestea trebuie inmuiate in prealabil in multa apa - pot absorbi de pana la 6 ori greutatea lor sau macinate inainte de consum. Recomandat este ca semintele de in sa fie cumparate Cel mai intregi, pentru ca odata macinate isi pierd rapid proprietatile si sa fie zdrobite fix inainte de a le folosi, manual sau folosind un blender sau o rasnita de cafea.

 

Inul este de multa vreme considerat un aliment benefic şi este folosit in mod tradiţional in produse de  brutarie şi cereale. Semintele de in au un gust asemanator celui de nuci, care le face potrivite atat pentru includerea in deserturi, cat si pentru feluri de mancare sarate.

 

Exista mai multe moduri in care se pot incorpora semintele de in in dieta zilnica, recomandat fiind sa fie folosite macinate sau sub forma de ulei, pentru a fi mai bine digerate. In acest sens, semintele de in pot fi incorporate in cereale, brioşe, prajituri, paine, smoothie, dressing de salata, burgeri, peste legume coapte sau chiar si in supe. Cantitatea recomandata este de o lingurita pe zi.

Spune-ti opinia

Autentifica-te sau inregistreaza un cont nou pentru a putea scie o opinie